21.4. 2016 / Plzeň

Plzeňané, kteří se chtějí zapojit do čtvrtého ročníku soutěžní kampaně DO PRÁCE NA KOLE, mají na registraci už jen týden. Kampaň v téměř 30 městech České republiky a jejím cílem je ulevit obcím přetíženým automobilovou dopravou a přivést co nejvíce lidí k šetrnějším způsobům přepravy. Poprvé se mohou zapojit i běžci, chodci nebo vozíčkáři. Stačí v práci utvořit s kolegy 2-5 členný tým, zaregistrovat se do 30. dubna na www.dopracenakole.cz a jezdit během května co nejčastěji do práce na kole, koloběžce (anebo chodit či běhat). Kampaň organizuje spolek Auto*Mat a v Plzni ji koordinuje iniciativa Plzeň na kole a SK ASK ČR Klub cestovatelů Plzeň s podporou Nadačního fondu Zelený poklad.

 

V Plzni je to letos, po úspěšné výstavě Města s dobrou adresou, druhá velká akce, která se věnuje městské cyklistice. Motto kampaně „Je tisíc důvodu, proč jezdit Do práce na kole” zdůrazňuje pozitivní dopady každodenního pohybu na lidské zdraví, kondici, ale i životní styl a město jako celek.

 

Všichni registrovaní dostanou za registrační poplatek 250 Kč kvalitní tričko ze 100% biobavlny s potiskem kampaně a mohou se účastnit řady doprovodných akcí, které plzeňští koordinátoři chystají. Registraci zatím dokončilo 300 účastníků z více než 100 firem. Jezdit budou například zaměstnanci firem Škoda Transportation, Vodárna Plzeň, Komerční banka, Plzeňský Prazdroj, NARETEC, Reus, ZAT, Kerio Technologies a další. Firma Zodiac Galleys Europe slibuje zapojit 36 zaměstnanců, Intraworlds 17. Své týmy nasazuje třeba i Celní správa, Plzeňský deník, Církevní gymnázium, Fakultní nemocnice, Západočeská univerzita, Justiční stráž okresního soudu, neziskové organizace Pěstuj prostor nebo Naděje. Týmy se jmenují například Šneci, Slečinky, Kulturisti, Ladně v bahně, Líný haksny, Ajťáci či Mikulášské šlapky. Dalších přes pět desítek velkých plzeňských podniků, zvláště z Borských polí, bylo vyzváno k účasti dopisy.

 

Hlavní soutěžní kategorií kampaně je pravidelnost. Každý tým, který během května najede průměrně alespoň dvě třetiny jízd do práce a z práce na kole (anebo ujde či uběhne), má šanci vyhrát. Odměněni budou ale také ti, kdo našlapou nejvíc kilometrů nebo jsou nejkreativnější. Ceny od partnerů postupně přibývají. Vyhrát je možné poukazy na cyklovybavení, cykloservis, bikesharing KolemPlzne.cz, na vstup do únikové místnosti nebo na osobní koučink. Lákadlem může být i originální pivo Raven. Díky soutěži zlepšují podmínky pro své zaměstnance dojíždějící do práce na kole i stovky firem. Titul Cyklozaměstnavatel roku získá firma s nejlepšími podmínkami pro dojíždění do práce na kole. Vloni to byly firmy KONTRON ECT design a EUTIT.

 

Ti, co se zapojí do letošní soutěže, se mohou těšit na řadu doprovodných akcí:

  • 10. 5., 17-19 h, Veřejná cyklodílna, DEPO2015, Presslova ul.
  • 17. 5., 10-18 h, Kafe na triko, Moving Café, Koperníkova 56 – stačí přijet v triku kampaně a máte pro sebe kafe zadarmo
  • 31. 5., 6.30-9 h, Snídaně pro cyklisty, u Papírenské lávky – snídaně pro všechny, kteří pojedou kolem na kole (koloběžce)
  • 14. 6. závěrečná párty DO PRÁCE NA KOLE – vyhlášení výsledků, rozdání cen, živá hudba, cyklodílna, taneční vystoupení (ve spolupráci s Tanec Praha)

 

V celé ČR se letos do kampaně zapojuje třicítka měst. Vloni jezdilo ve 24 městech celkem 7 280 soutěžících z 1 156 firem a institucí a dohromady najeli 1,5 miliónu „bezemisních” kilometrů. V Plzni vloni 245 soutěžících najezdilo 40 297 km během 5 308 jízd. Nejzdatnější soutěžící ujela za květen 886 km. V roce 2014 jezdilo v Plzni 241 a o rok dříve 168 účastníků.

 

„Rádi jsme v Plzni podpořili kampaň Do práce na kole, která podporuje šetrné formy přepravy, a věnovali hlavní ceny do soutěže. Líbí se nám, že se iniciativa Plzeň na kole dlouhodobě věnuje rozvoji městské cyklistiky v našem městě,“ řekla ke kampani Lucie Davídková, předsedkyně správní rady Nadačního fondu Zelený poklad.

 

„Městská cyklistika k životu ve městech patřila od vzniku prvních byciklů, v posledních 25 letech si každý chtěl pořídit co nejlepší či dokonce největší osobní automobil. Jenže ta auta už se do měst prostě nevejdou. Jednou z cest je restrikce – tedy zpoplatnění parkování, druhou cestou je využívání MHD a příměstské dopravy, třetí cestou, nejzdravější pro život ve městě – je používání kola. A více kol, znamená méně aut,“ říká k městské cyklistice pan Petr Náhlík, náměstek primátora pro dopravu a životní prostředí, který převzal záštitu nad plzeňskou kampaní.

 

V Plzni kampaň organizují iniciativa Plzeň na kole (www.plzennakole.cz) a SK ASK ČR Klub cestovatelů Plzeň (www.klubcestovatelu.com) za podpory Nadačního fondu Zelený poklad (www.zelenypoklad.org).

 

Odkazy na videa kampaně:

https://www.youtube.com/watch?v=GigTywGHMBM
https://youtu.be/9uq3hudXCwo

 

Kontakt:

Eva Haunerová
místní koordinátorka kampaně
tel.: 603 772 309
dopracenakole.plzen@gmail.com

 

Registrace: www.dopracenakole.cz
Kampaň v Plzni: www.dopracenakole.cz/locations/plzen

 

Ke stažení: