Plzeň, 17. dubna 2013 – Prvních 20 týmů se v Plzni zatím zaregistrovalo do kampaně „Do práce na kole“, která se ve městě uskuteční poprvé během května. V České republice jde už o třetí ročník, do kterého se kromě Plzně zapojilo dalších 10 českých a moravských měst(1). Cílem kampaně je propagovat městskou cyklistiku jako součást zdravého a moderního životního stylu, který pomáhá zlepšit kondici lidí, ale také omezuje znečišťování ovzduší měst výfukovými zplodinami automobilů a oživuje městské ulice.

„Za první dva týdny registrace se v Plzni zatím přihlásilo 20 týmů. Nicméně lidé se mohou registrovat až do konce dubna a podle zkušenosti z minulých ročníků by se mohl počet týmu ještě znásobit. Zatím se přihlásily dva týmy ze Západočeské univerzity a po jednom týmu např. z Českého rozhlasu Plzeň, Škoda Electric, FPC, IntraWorlds, Eurosoftware, MOL Logistics a z dalších firem,“ uvedl MUDr. Miroslav Šuta z Centra pro životní prostředí a zdraví a dodal: „Zaregistrované účastníky i další zájemce o kampaň Do práce na kole srdečně zvu na Velkou plzeňskou jarní cyklojízdu, která odstartuje ve čtvrtek 18. dubna v 17 hodiny náměstí Republiky. Zde se budou moci potkats dalšími účastníky kampaně Do práce na kole nebo se zeptat na to, co je zajímá. Trasa a další podrobnosti o cyklojízdě jsou k dispozici na webu iniciativy Plzeň na kole www.plzennakole.cz.“

V Plzni kampaň Do práce na kole koordinuje Centrum pro životní prostředí a zdraví (2)s podporou iniciativy Plzeň na kole (3). Počátkem dubna přijel do Plzně osobně na bicyklu podpořit kampaň velvyslanec Nizozemského království Ed Hoeks. Záštitu nad kampaní v Plzni převzal primátor města Martin Baxa a podporují vyjádřila rektorka Západočeské univerzity Ilona Mauritzová nebo ředitelka Fakultní nemocnice Plzeň Jaroslava Kunová. Mediálním partnerem kampaně v Plzni je rádio Kiss Proton.

Malé týmy (2 až 5 členů) z jedné firmy, školy nebo instituce se mohou do kampaně „Do práce na kole“registrovat webu dopracenakole.net až do konce dubna. Během května pak budou soutěžit o zajímavé ceny v pravidelném dojíždění do práce na kole nebo na koloběžce. Každý registrovaný účastník dostane startovací balíček včetně trička s originální grafikou kampaně z biobavlny a se speciálním ekologickým certifikátem od firmy OP Tiger z internetového obchodu Čoromoro.cz a, který všem registrovaným dopraví firma TNT Express.

Firmy nebo instituce, které své zaměstnance nejvíce podpoří, například umístěním cyklostojanů ve svém areálu nebo formou bonusů pro zaměstnance dojíždějící na kole, mohou soutěžit o titul Cyklozaměstnavatel roku.

Kampaň se letos koná v České republice po třetí a na celonárodní úrovni ji koordinuje sdružení Auto*Mat.

Poznámky proeditory:

(1)  Kampaň Do práce na kole bude v roce 2013 probíhat v Brně, Jablonci nad Nisou, Jihlavě,Liberci, Olomouci, Ostravě, Pardubicích, Plzni, Praze, Uherském hradišti a Ústí nad Labem.

(2)  Centrum pro životní prostředí je (CpŽPZ) je občanské sdružení založené koncem roku 2009 s cílem expertní, poradenskou a informační činností přispívat k ochraně životního prostředí a veřejného zdraví. V současnosti se věnuje zejména tématu nebezpečných chemických látek a znečištění ovzduší.

(3) Iniciativa “Plzeň na kole” je seskupení Plzeňanek a Plzeňanů, kteří fandí jízdnímu kolu coby rovnoprávnému prostředku individuální dopravy ve městě a chtějí se zasadit o lepší podmínky pro městskou cyklistiku a o propagaci cyklodopravy. Vznikla v září 2012 a jejím prvním počinem byla podzimní plzeňská cyklojízda s více než 100 účastníky.