Letos v květnu se bude v Plzni, podobně jako v dalších téměř 30 městech České republiky, jezdit DO PRÁCE NA KOLE. Soutěžní kampaň s výstižným názvem chce ulevit obcím přetíženým automobilovou dopravou a přivést co nejvíce lidí k šetrnějším způsobům přepravy. Do kampaně se mohou poprvé zapojit i běžci, chodci nebo vozíčkáři. Stačí v práci utvořit s kolegy 2-5 členný tým, zaregistrovat se a jezdit během května co nejčastěji do práce na kole, koloběžce (anebo chodit či běhat). Kampaň organizuje spolek Auto*Mat a v Plzni ji koordinuje iniciativa Plzeň na kole a SK ASK ČR Klub cestovatelů Plzeň s podporou Nadačního fondu Zelený poklad.

Po úspěšné výstavě Města s dobrou adresou mají Plzeňané možnost se zapojit do další akce, která se věnuje městské cyklistice. Motto „Je tisíc důvodu, proč jezdit Do práce na kole” zdůrazňuje pozitivní dopady každodenního pohybu na lidské zdraví, kondici, ale i životní styl a město jako celek. Registrace do kampaně, která v Plzni probíhá již po čtvrté, je možná až do 30. dubna na www.dopracenakole.cz. Zatím je přihlášeno 185 soutěžících z 57 firem. Vloni se v Plzni zapojilo přes 245 účastníků v 66 týmech. Věříme, že letos přilákáme dvojnásobný počet. Pomoc by nám k tomu mohly i doprovodné akce – veřejné cyklodílny, akce Kafe na triko nebo závěrečná párty s vyhlášením výsledků a hudbou. Za registraci dostanou všichni soutěžící kvalitní tričko ze 100% biobavlny s potiskem kampaně. V celé ČR se letos do kampaně zapojuje třicítka měst. Vloni jezdilo ve 24 městech celkem 7 280 soutěžících z 1 156 firem a institucí a dohromady najeli 1,5 miliónu „bezemisních” kilometrů. V Plzni vloni 245 soutěžících najezdilo 40 297 km během 5308 jízd. Nejzdatnější soutěžící ujela za květen 886 km. V roce 2014 jezdilo v Plzni 241 a o rok dříve 168 účastníků.

Hlavní soutěžní kategorií je pravidelnost. Každý tým, který během května najede průměrně alespoň dvě třetiny jízd do práce a z práce na kole (anebo ujde či uběhne), má šanci vyhrát. Odměněni budou ale také ti, kdo našlapou nejvíc kilometrů nebo jsou nejkreativnější. Ceny od partnerů postupně přibývají, soutěžící se mohou těšit například na poukazy na cykloservis nebo bikesharing, připravují se i věcné ceny. Díky soutěži zlepšují podmínky pro své zaměstnance dojíždějící do práce na kole i stovky firem. Titul Cyklozaměstna-vatel roku získá firma s nejlepšími podmínkami pro dojíždění do práce na kole. Vloni to v Plzni byly firmy KONTRON ECT design a EUTIT.

Mnohé instituce a firmy se zapojují v Plzni do kampaně opakovaně. Letos se jako první přihlásil Clever blondes team ze Škoda JS, za Policii ČR bude jezdit tým Divočáci, Masarykovo gymnázium Plzeň nasazuje tým Mouchy v očích a Výtahy VOTO zas Modré šípy. Povodí Vltavy Plzeň svůj přístup deklaruje pojmenováním týmu Jedeme všichni a IntraWorlds zas názvem Chceme trika. Zapojují se i Cyklosestry z Polikliniky Slovany a Kvalitní tým ze Zodiac Galleys Europe. Dále jezdí třeba týmy z Církevního gymnázia, Fakultní nemocnice, ZČU v Plzni, Techmania Science Center, Komerční banky, České spořitelny, Plzeňského Prazdroje, Socialbakers, Reus, Daiho, Škoda JS, Škoda Electric a Škoda ICT.

„Rádi jsme v Plzni podpořili kampaň Do práce na kole, která podporuje šetrné formy přepravy, a věnovali hlavní ceny do soutěže. Líbí se nám, že se iniciativa Plzeň na kole dlouhodobě věnuje rozvoji městské cyklistiky v našem městě,“ řekla ke kampani Lucie Davídková, předsedkyně správní rady Nadačního fondu Zelený poklad.

„Městská cyklistika k životu ve městech patřila od vzniku prvních byciklů, v posledních 25 letech si každý chtěl pořídit co nejlepší či dokonce největší osobní automobil. Jenže ta auta už se do měst prostě nevejdou. Jednou z cest je restrikce – tedy zpoplatnění parkování, druhou cestou je využívání MHD a příměstské dopravy, třetí cestou, nejzdravější pro život ve městě – je používání kola. A více kol, znamená méně aut,“ říká k městské cyklistice pan Petr Náhlík, náměstek primátora pro dopravu a životní prostředí, který převzal záštitu nad plzeňskou kampaní.

V Plzni kampaň organizují iniciativa Plzeň na kole (www.plzennakole.cz) a SK ASK ČR Klub cestovatelů Plzeň (www.klubcestovatelu.com) za podpory Nadačního fondu Zelený poklad (www.zelenypoklad.org).

Loga DPNK 2016

Odkaz na videa kampaně:
https://www.youtube.com/watch?v=GigTywGHMBM
https://youtu.be/9uq3hudXCwo

Kontakt:
Eva Haunerová
místní koordinátorka kampaně
tel.: 603 772 309
dopracenakole.plzen@gmail.com

Registrace: www.dopracenakole.cz
Kampaň v Plzni: www.dopracenakole.cz/locations/plzen