Dva odlišné způsoby vedení cyklistů křižovatkou. Kolik najdete rozdílů a důvodů, aby to člověk na kole v Plzni (Kaplířova ulice) raději projel vozovkou? Za nás 12:1 pro Poláky…
SHRNUTÍ SKÓRE, ale samozřejmě co člověk to názor 😉
1:0 za jasné vedení stezky (Wroclav jasně rovně, srozumitelné a viditelné už z dáli; v Plzni při příjezdu ani není vidět pokračování, protože se ztrácí za rohem protihlukové bariéry)
2:0 za červené zvýraznění v křižovatce (to mimochodem české Technické podmínky také uvádějí, ale v Plzni „není zvykem“…)
3:0 za jízdu po hlavní bez dávání přednosti autům z vedlejší komunikace, zatímco v Plzni je na zemi trojúhelník (i polské řešení naše Technické podmínky znají)
4:0 za hladký průjezd bez drncání (v Plzni dva nenulové obrubníky = 4 drncy, přestože tu máme relativně novou stavbu a nulové obrubníky v plzeňském Standardu komunikací)
5:0 za průjezd bez ztráty rychlosti (v Plzni při svižnějším tempu nutno před esíčkem brzdit, ve Wroclawi prostě jedete pořád dál)
6:0 za přirozené zpomalení aut přijíždějících z vedlejší tím, že musejí přejet vyvýšený přechod pro chodce
7:0 za žádné překážky v těsné blízkosti cyklo-koridoru (zatímco v Plzni je sloup na hraně koridoru a přesně tam, kde se v esíčku nakláníte)
8:1 (body pro oba) za výškově oddělený cyklopruh od vozovky (na fotce z Wroclawi viditelné hned za křižovatkou, viz komentáře)
9:1 za výškově oddělený cyklopruh od chodníku (hned je cyklistům jasnější, kudy nechodit, a přinejmenším není pohodlné pobíhat sem-tam chodník-cyklo)
10:1 za značky v přiměřené velikosti nebránící výhledu (řazení jízdních pruhů je v Plzni menší rozhledovou bariérou)
11:1 za ostřejší oblouk napojené vedlejší ulice (přispívá ke zpomalení odbočujících vozidel)
12:1 za sloupky podél křižovatky bránící zastavení aut na chodníku (těžko tak někdo zablokuje rozhled)
Jak to vyšlo vám?
Můžeme něco z toho prohlásit za nedůležité, můžeme Plzni dát bod za zeleň (na kvalitu průjezdu ale nemá vliv), přesnou šířku stezky z fotek neporovnáme (ale byl by to asi bod pro Wroclaw, zatímco v Plzni hlavně že co nejdřív začíná odbočovací pruh), mínusový bod pro Plzeň třeba za vizuální smog (na kvalitu průjezdu nemá vliv, dokud teda neodvede pozornost příliš).